Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Ν. Φίλης: Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια - Αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης (βίντεο)

Ν. Φίλης: Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια - Αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης (βίντεο)

Κατερίνα Μπρέγιαννη
Στις αλλαγές στα ζητήματα της εκπαίδευσης που αναμένεται να προχωρήσει η κυβέρνηση τη σαφή αντίθεσή της στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστήμιων, το μάθημα των θρησκευτικών, τα ολοήμερα, τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και άλλα σημαντικά θέματα που συζητήθηκαν και στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του, την Κυριακή στο ΣΚΑΪ.

Πανελλήνιες Εξετάσεις

«Με υποδειγματικό τρόπο έγιναν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, με διαβαθμισμένα θέματα που δεν ήταν θέματα των φροντιστηρίων, αλλά της διδακτέας τους ύλης», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας. Μάλιστα όπως διαπιστώθηκε τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια γεγονός που περιόρισε στο ελάχιστο τις αναβαθμολογήσεις. Μέχρι τις 20 – 22 του μηνός, περίπου θα έχουμε τα αποτελέσματα των Εξετάσεων πρόσθεσε.

Αναβαθμισμένα θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία σε όλη τη χώρα

«Σε πολύ καλό δρόμο βρίσκεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να λειτουργήσουν από την πρώτη ημέρα τα ολοήμερα σχολεία τα οποία θα λειτουργήσουν αναβαθμισμένα σε όλα τη χώρα». Όλα τα παιδιά θα έχουν το ίδιο πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα, όπως επιτάσσει η ισότητα, εξήγησε ο κ. Φίλης σημειώνοντας ότι «το 7ωρο είναι δυσβάστακτο για τα παιδιά» σύμφωνα και με το ΙΠΕ. Επίσης όπως είπε ο κ. Φίλης, ήταν αίτημα των εκπαιδευτικών να μην υπάρχει 7ωρο, το οποίο και καταργείται όχι για λόγους περικοπών, όπως ακούγεται, αλλά για εκπαιδευτικούς λόγους.


Επιπλέον τόνισε ότι θα υπάρξει δραστικός περιορισμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε μη εκπαιδευτικά καθήκοντα. Εξαίρεσε, όμως, τους εκπαιδευτικούς που δουλεύουν αποσπασμένοι στο Υπουργείο Παιδείας.

Τα θρησκευτικά θα τα δούμε ως μάθημα γνώσης

«Αντιεκπαιδευτική αντίληψη» χαρακτήρισε ο κ. Φίλης την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών. «Τα παιδιά» όπως υποστήριξε «πρέπει να έχουν αντίληψη για το θρησκευτικό φαινόμενο, τι πιστεύουν οι διάφορες θρησκείες και φυσικά η Ορθοδοξία, όχι όμως ως ομολογιακό, μάθημα κατήχησης ή προσηλυτισμού, αλλά ως μάθημα γνώσης» . Αυτή θα είναι και η κατεύθυνση με την οποία θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα στα σχολεία.

Όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Με σαφήνεια διατυπώθηκε από τον υπουργό Παιδείας, η άποψη της κυβέρνησης ότι δεν αλλάζει το άρθρο 16 του Συντάγματος για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Αντίθετα, στόχος είναι να ανοίξει η Τριτοβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση, στο αίτημα πολλών παιδιών και των οικογενειών τους, να σπουδάζουν, χωρίς να ξοδεύονται στα φροντιστήρια. Αυτό εντάσσεται στη συζήτηση για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας.

«Θα υπάρχει διαδικασία επιλογής, αλλά όχι οι εξετάσεις που γνωρίζουμε» δήλωσε ο κ. Φίλης.

Για το θέμα της αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στα κολέγια ο κ. Φίλης εξήγησε ότι δεν πρόκειται για ακαδημαϊκή αναγνώριση, αλλά αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που κληροδοτήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις είπε ενώ δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα λειτουργήσει το αρμόδιο όργανο το Συμβούλιο Αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και θα έχουμε αποφάσεις.

Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών

Αναφερόμενος στο παράδοξο γεγονός ότι στην Α' Γυμνασίου διδάσκονται 3 ώρες Αρχαία Ελληνικά έναντι μόνο 2 ώρες Νέα Ελληνικά σύμφωνα με το ΙΕΠ ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι σκοπός του υπουργείου Παιδείας είναι να αυξηθούν λίγο τα Νέα Ελληνικά και να μειωθούν λίγο τα Αρχαία. Συνολικά δηλαδή τα Αρχαία Ελληνικά θα διδάσκονται 32 ώρες, αντί για 35.

Ως θέμα διαλόγου που απασχόλησε ιστορικά και απασχολεί αποτελεί ο προβληματισμός που αναπτύχθηκε επί χρόνια στην ελληνική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα αν θα πρέπει να διδάσκονται τα αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο ή μεταφράσεις. Η κατεύθυνση είναι να διδάσκονται από μεταφράσεις στο Γυμνάσιο ώστε τα παιδιά να αντιλαμβάνονται το νόημα των αρχαίων κειμένων και τον πλούτο των ιδεών που απορρέουν από αυτά και όχι να χάνεται εξαιτίας του φορμαλισμού και στη συνέχεια, στο Λύκειο να μπαίνει και το πρωτότυπο αρχαίο κείμενο.

«Όχι μόνο δεν καταργούμε τα τμήματα ένταξης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά ιδρύουμε και νέα τμήματα ένταξης για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια» τόνισε ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για την ειδική αγωγή.

Δεν καταργούνται τα τμήματα ένταξης, ιδρύονται νέα

Η ειδική αγωγή πρέπει να λειτουργήσει με το μοντέλο της συμπεριληπτικής διδασκαλίας, της διαφοροποιημένης διδασκαλία από το δάσκαλο, ή και βοήθεια από άλλο δάσκαλο, ώστε να μην διαχωρίζονται τα παιδιά από το σύνολο της τάξης. Ο υπουργός αποσαφήνισε ότι δεν πρόκειται για τις πιο βαριές περιπτώσεις που παρακολουθούν σε ειδικά σχολεία.

«Κανείς δεν αμφισβήτησε το δικαίωμα των ανθρώπων να διαδηλώνουν» αλλά μπορούμε να κρίνουμε την πολιτική σκοπιμότητα

«Κανείς δεν αμφισβητεί το δικαίωμα των ανθρώπων να διαδηλώνουν με ότι συνθήματα θέλουν. Είναι λαθροχειρία όλα τα άλλα που λέγονται» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε «μπορούμε όμως να κρίνουμε την πολιτική σκοπιμότητα αυτής της κινητοποίησης». Ειδικά όταν συμμετέχοντες, ή καλούντες μιλούν για ‘'εθνικοσοσιαλιστική κυβέρνηση'' που πρέπει να τη ρίξουμε, ή ότι ‘'πρέπει να ανοίξει η Γυάρος για να ξεβρωμίσει η χώρα'', όπως γράφεται στην ιστοσελίδα της κινητοποίησης στο διαδίκτυο.

Ο κ. Φίλης επικαλέστηκε μάλιστα τον κ. Φορτσάκη, που δήλωσε ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες έχουν «συναισθήματα, ή πολιτικές απόψεις εκτός συντάγματος» και στις αντιδράσεις που υπήρξαν στη Ν.Δ. για την υιοθέτηση αυτής της κινητοποίησης.

«Δεν είναι ανώνυμοι οι διοργανωτές, είναι επισήμως η Ν.Δ. η οποία έσπευσε να υιοθετήσει την κινητοποίηση αμέσως μετά τη δική μου δήλωση. Η Ν.Δ. πρέπει να καθορίσει τη στάση της. Σύρεται από τον Άδωνι Γεωργιάδη και τους ακραίους;» «Όταν όλες οι δημοσκοπήσεις λένε ότι μόνο 1 στους 3 ζητάει σήμερα εκλογές. Τι νόημα έχει να τις ζητάει ο κ. Μητσοτάκης;» αναρωτήθηκε ο κ. Φίλης.

Διαχώρισε απόλυτα «το κίνημα των αγανακτισμένων» με το οποίο σκοπίμως κάποιοι επιμένουν να ταυτίζουν, «ήταν ένα πανευρωπαϊκό κίνημα κατά της λιτότητας και υπέρ της Δημοκρατίας, σε όλη τη νότια Ευρώπη, το οποίο συγκλόνισε την Ευρώπη. Δεν ήταν μια κομματικά υποκινούμενη κινητοποίηση, αλλά ένα λαϊκό κίνημα», προσθέτοντας ότι «στην Ελλάδα κατέληξε στην δημοκρατική αλλαγή, που υπήρξε όπως θα καταλήξει και στην Ισπανία, άλλο όμως μια κομματικά υποκινούμενη υπό τον ήχο κατσαρόλας ή γραβάτας».

Τέλος στο θέμα των εργασιακών ζητημάτων ο κ. Φίλης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση είναι κατά των ομαδικών απολύσεων και κάλεσε τα κόμματα της αντιπολίτευσης και τη Ν.Δ. να τοποθετηθούν ευκρινώς ενόψει της μάχης που θα δώσει το Σεπτέμβρη η χώρα για τα εργασιακά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου