Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Νίκος Φίλης: Δίνω λογαριασμό στην Αριστερά και τη νεολαία

Συνέντευξη

Νίκος Φίλης: Δίνω λογαριασμό στην Αριστερά και τη νεολαία

Νικόλ Λειβαδάρη
Δεσμεύεται ότι όλα τα σχολεία θα ανοίξουν αύριο, σε «πλήρη λειτουργία», καθώς οι καταστροφολόγοι «έπαιξαν κι έχασαν». Λέει επίσης ότι θα ανοίξουν με αγιασμό και... προσευχή – τουλάχιστον για φέτος, αλλά δεν αποκλείει αλλαγές στο μέλλον κατόπιν διαλόγου. Και δηλώνει ακόμη, καθαρά, ότι θέλει να παραμείνει υπουργός Παιδείας όταν γίνει ανασχηματισμός, γιατί έχει να ολοκληρώσει σχεδιασμό τριετίας.

Ο Νίκος Φίλης – ο κατά κάποιους «αμφιλεγόμενος» και κατά άλλους «ιδεολογικός φρουρός» της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ – στη συνέντευξή του στο tvxs.grδιαμηνύει ότι εκείνοι στους οποίους «οφείλει να δίνει λογαριασμό» είναι «η νεολαία και η Αριστερά» (αν και «η αυτοψυχανάλυση είναι παρακινδυνευμένη ιστορία»), λέει εν όψει συνεδρίου ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να μετεξελιχθεί σε κόμμα διπλής ευθύνης» και τονίζει ότι η έκβαση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες έδειξε πως «τα συμφέροντα του παρελθόντος δεν μπορούν να ποντάρουν πια στα σενάρια της αριστερής παρένθεσης».

Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Παιδείας στο tvxs.gr:

- Θα κάνουν όλα τα σχολεία αγιασμό αύριο; Πέρσι, η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 272 δημοτικά και νηπιαγωγεία κλειστά. Και πώς θα διασφαλίσετε ότι δεν θα υπάρξουν κενά, με δεδομένο ότι εφέτος έχουμε και λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών – πέρσι είχαμε 23.000 κι εφέτος 20.080.

Όλα τα σχολεία σε πλήρη λειτουργία θα κάνουν αγιασμό στις 12 Σεπτέμβρη όπως διαβεβαίωνα εδώ και πολλούς μήνες. Διαψεύδονται όσοι τοποθέτησαν πολύ πολιτικό κεφάλαιο στις καταστροφολογικές προβλέψεις για κλείσιμο χιλιάδων δημοτικών και νηπιαγωγείων, κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και των τμημάτων ένταξης, τρομακτική μείωση του αριθμού των αναπληρωτών, μείωση των δαπανών για την Παιδεία, καταδίωξη των ιδιωτικών σχολείων κλπ. Εξ αντικειμένου (για να μην αδικήσω..) επρόκειτο για εκστρατεία απαξίωσης του δημόσιου σχολείου. Έπαιξαν και έχασαν! Και κέρδισαν η Παιδεία και οι νέοι.

- Δάσκαλοι και καθηγητές σας κατηγορούν ότι, στην πράξη, συρρικνώσατε το διδακτικό πρόγραμμα και τις ώρες διδασκαλίας για να καλύψετε τις ελλείψεις. Η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν χαθεί 60 ώρες την εβδομάδα σε κάθε σχολείο, κάτι που σημαίνει 3.500 λιγότερους εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια.

Με το Νέο Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζεται σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας από 4/θέσια και πάνω, η ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων (Εικαστικά, Υπολογιστές, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Αγγλικά, 2η Ξένη Γλώσσα, Φυσική Αγωγή). Μέχρι σήμερα ωφελούνταν μόνο 1337 σχολεία που λειτουργούσαν ως ΕΑΕΠ.

Από το σχολικό έτος 2016-2017 όλα τα σχολεία, 3.555 σχολικές μονάδες, θα λειτουργούν με ενιαίο αναβαθμισμένο πρόγραμμα. 

Ακόμη, ενισχύεται η μελέτη – προετοιμασία των μαθητών στο Ολοήμερο σχολείο και στηρίζονται οι οικογένειες των μαθητών που έχουν πραγματική ανάγκη.

Επιπρόσθετα, καταργείται η 7η ώρα για την οποία η εκπαιδευτική κοινότητα είχε έντονες αντιρρήσεις για την παιδαγωγική χρησιμότητάς της, λόγω της κόπωσης των μαθητών και τη μικρή διδακτική διάρκειά της (35 λεπτά). Ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η δημιουργία ζώνης, ανάμεσα στο διδακτικό (08.00-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.

Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες ώστε να συμβαδίζει με τις φυσικές αντοχές των μαθητών και να συμβάλει στην ενεργητική και ουσιαστική μάθηση. Επιπλέον η αλλαγή αυτή προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7/ωρου οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν για ενισχυτική διδασκαλία (π.χ. για τις ξένες γλώσσες, ώστε να είναι δυνατή στο σχολείο η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας ), ομίλους ενδιαφερόντων, προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας.

- Προσευχή θα γίνεται από αύριο στα σχολεία; Η τελευταία εγκύκλιος του υπ. Παιδείας προκάλεσε θόρυβο. Κι εσείς, παλαιότερα, είχατε πει ότι «δεν είναι αμαρτία να ξεκινήσει μια μέρα χωρίς προσευχή στο σχολείο»...

Πιστεύει κανείς ότι είναι αμαρτία; Καμιά αλλαγή όμως, δεν γίνεται χωρίς διάλογο. Ιδιαίτερα αν αφορά θέματα συμβολικής ισχύος. Δεν θέλουμε να αιφνιδιάζουμε, ούτε να προκαλούμε. Γι αυτό φέτος αρχίζουμε τη σχολική χρονιά με αγιασμό και προσευχή. Υπάρχει άλλωστε το σχετικό π.δ. Οι αλλαγές στην εκπαίδευση υπακούουν σε ένα σχεδιασμό.

- Έχετε συζητήσει το θέμα της προσευχής και της διδασκαλίας των Θρησκευτικών με τον Αρχιεπίσκοπο; Είστε και υπουργός Θρησκευμάτων πέρα από υπουργός Παιδείας. Και πώς είναι η σχέση σας με τον κ. Ιερώνυμο;

Σέβομαι τον μακαριότατο. Μαζί του υπάρχει ειλικρινής και γόνιμος διάλογος στο πλαίσιο των διακριτών μας ρόλων για όλα τα ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία και τη σχέση της με την Πολιτεία. Ο Αρχιεπίσκοπος είναι ένας μετριοπαθής ιεράρχης, και είναι αναμενόμενο να προσπαθεί να εξισορροπήσει ακραίες φωνές που πληθαίνουν στην ιεραρχία. Με την εκκλησία συζητούμε αλλά η απόφαση για τα θέματα παιδείας είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Πολιτείας

- Ανακοινώσατε το μοντέλο για το νέο Γυμνάσιο, με εξετάσεις μόνον σε 4 μαθήματα. Ποιός είναι ο παιδαγωγικός στόχος και η κεντρική φιλοσοφία αυτών των αλλαγών;

Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό είναι εφικτό γιατί περιορίζονται μόνο σε τέσσερα τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους (Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία). Σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς οι εξετάσεις διαρκούσαν σχεδόν τέσσερις βδομάδες, καθώς εξετάζονταν στην Α΄ τάξη σε 12 μαθήματα στη Β΄ τάξη σε 13 μαθήματα και στη Γ’ τάξη σε 14 μαθήματα!

Ο χωρισμός του διδακτικού χρόνου γίνεται σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Με το προηγούμενο καθεστώς οι μαθητές/τριες έδιναν ωριαία διαγωνίσματα σε όλα τα μαθήματα και στο 1ο και στο 2ο τρίμηνο. Το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Οι μαθητές/τριες επικέντρωναν την προσπάθειά τους στην προετοιμασία των διαγωνισμάτων και παραμελούσαν τη μελέτη και τις εργασίες των υπόλοιπων μαθημάτων της εβδομάδας. Παράλληλα, ιδίως οι εκπαιδευτικοί των μονόωρων ή δίωρων μαθημάτων αναγκάζονταν να καταφεύγουν και σε συμπληρωματικά τεστ, επειδή δεν προλάβαιναν να αποκτήσουν καθαρή εικόνα για την παρουσία κάθε μαθητή/τριας στην τάξη.

Αντίθετα, με τον χωρισμό σε τετράμηνα, τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου), οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, για να γνωρίζουν καλά τα παιδιά και να σχηματίσουν γνώμη σχετικά με την επίδοση τους αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης και όχι μόνο γραπτά τεστ. Επίσης, με το νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα ισχύσει από αυτή τη σχολική χρονιά, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος να αναθέσουν μια συνθετική-δημιουργική εργασία.

- Δεχτήκατε σκληρή κριτική και για τις αλλαγές στα ιδιωτικά σχολεία. Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων σας κατηγορεί οτι δεν χτυπάτε τη μαύρη εργασία αλλά απαγορεύετε την αξιολόγηση και διαλύετε τα ιδιωτικά για να μην υπάρχει μέτρο σύγκρισης με το δημόσιο. Κοινώς, ισοπέδωση προς τα κάτω.

Αποκαθιστούμε πλήρως τη συνταγματική νομιμότητα γιατί επαναφέρουμε την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και στην υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους εξασφαλίζοντας την ποιότητα των εκπαιδευτικού έργου και, συγχρόνως, καταπολεμούμε τα φαινόμενα αδήλωτης εργασίας, φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής.

Η επαναφορά του κρατικού ελέγχου αφορά και στην έγκυρη πιστοποίηση των τίτλων σπουδών των ιδιωτικών σχολείων, την ισοτίμησή τους με αυτά των δημόσιων και τη συμμετοχή των μαθητών τους σε εθνικές εξετάσεις.

- Προωθείτε την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, στα πρότυπα του International Baccalaureate. Θα μιλάμε πλέον για ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ; Το ίδιο μοντέλο είχε προταθεί και στο παρελθόν αλλά δεν προχώρησε.

Πρόθεση μας είναι η αναμόρφωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να αποκτήσει το Λύκειο το μορφωτικό ρόλο του και την επιλογή για την είσοδο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί αυτή την στιγμή. Θα αποτελέσει όμως βάση διαλόγου.

Θα πάμε βήμα βήμα, ξεκινώντας από την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας, κατά προτεραιότητα στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, με στόχο να περιορισθεί δραστικά η παραπαιδεία και να ενταχθεί μέσα στο σχολείο το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα απαιτηθούν όμως και άλλες αλλαγές, όπως η αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ήδη άρχισαν βήματα από φέτος, καθώς και οι αναδιαρθρώσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε πχ να γίνεται εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και όχι τμήματα και να ενισχύεται η κινητικότητα των φοιτητών.

- Κύριε Φίλη, σχεδόν όλοι οι υπουργοί που έχουν περάσει από το υπ. Παιδείας έχουν επιχειρήσει και μια – ημιτελή συνηθως – εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Σας ανησυχεί μήπως ακολουθείτε την ίδια αδιέξοδη πεπατημένη; Και μήπως η πραγματικά ριζοσπαστική πολιτική θα ήταν η πραγματική αναβάθμιση και βελτίωση του υπάρχοντος πλαισίου αντί για τις αέναες, και συνήθως αποσπασματικές, αλλαγές του συστήματος;

Τη χρονιά που μας πέρασε επιχειρήσαμε αλλαγές που ήταν ώριμες στην κοινωνία. Δεν βιαστήκαμε να φέρουμε κάποιο φαραωνικό και υπερφίαλο νομοσχέδιο για μια δήθεν εφ’ όλης της ύλης μεταρρύθμιση. Αφήσαμε αυτή τη δόξα στους προκατόχους μας. Φέτος θα προχωρήσουμε σε αλλαγές που κινούνται στις βασικές κατευθύνσεις που προέκυψαν από τον εθνικό διάλογο για την παιδεία: ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση, περιορισμό της διδακτέας ύλης και έμφαση στην εμβάθυνση, ελάφρυνση του ωρολογίου προγράμματος και εξασφάλιση χρόνου για δραστηριότητες δημιουργικής ενασχόλησης ή αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, εμπλουτισμό των διδακτικών εργαλείων, υλικών και μεθόδων με στόχο την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία, περιορισμό του εξεταστικού φόρτου και εξασφάλιση περισσότερου διδακτικού χρόνου, αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με επάρκεια γνώσεων γενικής παιδείας και για τους/τις μαθητές/τριες του ΕΠΑΛ και εξασφάλιση βιώσιμων ειδικοτήτων, μέτρα συμπερίληψης της ειδικής αγωγής στην τυπική εκπαίδευση.

- Η ιστορία του εμφυλίου θα μπει τελικά στα βιβλία της Ιστορίας; Είναι άλλη μια πρότασή σας που προκαλεί αντιδράσεις.

Πιστεύω ότι η διδασκαλία της περιόδου του εμφυλίου πόλεμου μπορεί να ενισχύσει την θετική σχέση των πολιτών με την ιστορική αλήθεια καθώς και την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, τον πόνο και τις μνήμες όλων των Ελλήνων. Δεν αφορά το άμεσο μέλλον καθώς δεν υπάρχει πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής όπως υπήρξε για το μάθημα των θρησκευτικών.

- Θα αλλάξουν συνολικά τα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας;

Για το μάθημα της Ιστορίας υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες επεξεργασίες από το παρελθόν που όμως η εθνικιστική προκατάληψη και ο φόβος του πολιτικού κόστους εμπόδισαν την αξιοποίησή τους. Η αρμόδια επιστημονική επιτροπή θα τις εξετάσει. Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές και στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας

- Στο ευρύτερο πολιτικό μέτωπο, τι σηματοδοτεί η δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών; Η κυβέρνηση μιλά για πάταξη της ανομίας και πολιτική νίκη, η αντιπολίτευση για χτίσιμο «νέας διαπλοκής». Εσείς θεωρείτε ότι με τις 4 άδειες χτυπήθηκε η διαπλοκή; Υπάρχουν φωνές και εντός ΣΥΡΙΖΑ που αντιδρούν στη συμμετοχή εργολάβων και υποδίκων στο νέο τηλεοπτικό τοπίο.

Η κυβέρνηση καθόρισε και εγγυήθηκε μέχρι το τέλος μια διαδικασία πλήρους διαφάνειας και αντικειμενικότητας, η οποία, συν τοις άλλοις, θα αποφέρει ένα σημαντικό ποσό χρημάτων στο δημόσιο ταμείο. Οι συμμετέχοντες, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, αντιμετωπίσθηκαν επί ίσοις όροις , όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα.

Το νέο τηλεοπτικό τοπίο, με κανόνες και με νόμιμες-πληρωμένες άδειες, θέτει τέλος στο καθεστώς των προσωρινών αδειών, δηλαδή το καθεστώς της ασυδοσίας, που διήρκεσε τελικώς 25 χρόνια.

Χρειάστηκε βεβαίως να ανατραπεί το αμαρτωλό πολιτικό σύστημα που εξέθρεψε την διαπλοκή και την ανομία. Απομένουν όμως δύο σοβαρές προϋποθέσεις, τα επόμενα βήματα για την διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών στην ενημέρωση. Το πρώτο είναι η συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), που δεν έχει καταστεί δυνατή εξαιτίας της επιλογής της ΝΔ να παρεμποδίσει την αδειοδότηση των καναλιών, Και το δεύτερο είναι η περαιτέρω αναβάθμιση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, της ΕΡΤ, που η ποιότητα και η λαϊκότητα του μπορούν να διαμορφώσουν υψηλά standards και για τον ιδιωτικό τομέα. 

Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες επιβεβαιώνει ότι η χώρα έχει εισέλθει σε μια περίοδο πολιτικής σταθερότητας, ότι τα συμφέροντα του παρελθόντος δεν μπορούν να ποντάρουν στα σενάρια της «αριστερής παρένθεσης», ότι η κυβέρνηση ξεκινά από μια νέα αφετηρία το έργο της, που συνίσταται στην αντιμετώπιση της λιτότητας, τη διεύρυνση της Δημοκρατίας και την ίδρυση ενός νέου κοινωνικού κράτους.

- Βλέπετε άμεσες πολιτικές εξελίξεις; Η ανοιχτή αξιολόγηση και τα μέτωπα με τους δανειστές, ο φόβος του δημοσιονομικού «κόφτη» και η κοινωνική δυσαρέσκεια συντηρούν κλίμα εκλογολογίας.

Αρκετές εκλογές έγιναν τον τελευταίο χρόνο και ο λαός σε όλες επιβεβαίωσε την ίδια πολιτική κατεύθυνση. Η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για έξοδο από μνημόνια και κρίση υπακούει σε εγχώριους και διεθνείς όρους. Η βασική εσωτερική προϋπόθεση είναι η πολιτική σταθερότητα, που συνδυάζεται με την ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη. 

Η εξωτερική προϋπόθεση είναι οι αλλαγές στην Ευρώπη. Αυτές τις ημέρες, με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των ηγετών των μεσογειακών χωρών της Ε.Ε. Το 2017 υπάρχουν κρίσιμες εκλογικές μάχες σε μεγάλες χώρες. Συνεπώς μπορούμε να προσδοκούμε σε μία ευρωπαϊκή κινητικότητα που δεν αφορά μόνο τις ευρωπαϊκές κορυφές αλλά και την κοινωνική βάση, καθώς οι εξελίξεις μπορούν να ξαναδώσουν προτεραιότητα στην ελπίδα.

- Ανασχηματισμό βλέπετε; Κι εσείς θέλετε να μείνετε στο υπουργείο Παιδείας ή θα συζητούσατε τη θέση του γραμματέα του κόμματος, όπως έχει γραφτεί;

Η πρωτοβουλία ανήκει στον πρωθυπουργό. Προσωπικά θέλω να παραμείνω στο υπουργείο Παιδείας. Έχουμε σχεδιασμό τριετίας για τις μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση με αποδοτικότερη κατανομή των δαπανών και μεγιστοποίηση της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού. Φέτος έγιναν τα πρώτα βήματα. 

- Τον Οκτώβριο ο ΣΥΡΙΖΑ πάει σε ένα κρίσιμο συνέδριο. Τι περιμένετε και τί πρέπει να περιμένουμε από αυτό το συνέδριο μετά από ενάμισι χρόνο της αριστεράς στην εξουσία; Θα υπάρξει – και χρειάζεται να υπάρξει – διεύρυνση του ΣΥΡΙΖΑ προς την κεντροαριστερά ή άλλες δυνάμεις;

Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να μετεξελιχθεί σε κόμμα διπλή ευθύνης και διακυβέρνησης και αγώνα. Κόμμα ανοιχτό και δημοκρατικό, ως προ τη λειτουργία του, δηλαδή κόμμα μελών και τάσεων που σέβεται τις κοινωνικές δράσεις και τα κινήματα, δεν τα υποκαθιστά με οιονδήποτε τρόπο, αλλά και δεν διαχέεται σε μια αντίληψη κινηματισμού.

Το κόμμα οφείλει να διατηρεί την πολιτική και ιδεολογική του αυτονομία, αλλά και την ικανότητα διαλόγου και κοινής δράσης με άλλες πολιτικές οικογένειες της Αριστεράς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Με την έννοια αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον ο διάλογος με σοσιαλδημοκρατικά και οικολογικά κόμματα της Ευρώπης που δεν αφορά μόνον το κυβερνητικό έργο.

- Κύριε Φίλη εγκαλείστε συχνά για αιρετικές, αντισυμβατικές και αμφιλεγόμενες πολιτικές θέσεις, με δεδομένο και τον θεσμικό σας ρόλο στην κυβέρνηση. Αισθάνεστε αντιεξουσιαστής της εξουσίας ή είστε η ιδεολογική συνείδηση του (κυβερνώντος) ΣΥΡΙΖΑ;

Τι να σας πω; Είναι δύσκολη και παρακινδυνευμένη ιστορία η αυτοψυχανάληση! Αυτό που αισθάνομαι είναι ότι συμπεριφέρομαι με βάση την ιστορική-ιδεολογικοπολιτική και γενικότερα πολιτισμική διαμόρφωση, από μικρό παιδί, μέσα στα κινήματα της νεολαίας και της Αριστεράς. Μέσα εκεί ενηλικιώθηκα και μορφώθηκα. Και εκεί οφείλω να δίνω λογαριασμό. Όχι φαντασιακά. Στην νεολαία και την Αριστερά σήμερα. Με συνείδηση του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου