Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Για τον «κομμουνισμό» και την πατριαρχία

Για τον «κομμουνισμό» και την πατριαρχία

Χρήστος Καραγιαννίδης
Ο εισηγητής του ΚΚΕ κ. Δελής χθες ήταν ξεκάθαρος για τον τρόπο με τον όποιο αντιμετωπίζει τα ζητήματα ταυτότητας φύλου το κόμμα του. Δεν είναι η πρώτη φορά που η σταλινική αριστερά ταυτίζεται απόλυτα με τη δεξιά σε τέτοια ζητήματα, αν και με διαφορετικά επιχειρήματα κι αιτιάσεις. Στην περίπτωση του ΚΚΕ η υπόθεση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι ευθεία επίθεση στη συγκρότηση της ταξικής συνείδησης της εργατικής τάξης κι ακόμα μιας προσπάθειας χειραγώγησης των λαϊκών μαζών μέσω αστικών ευφυολογημάτων περί ατομικών δικαιωμάτων.


Για τον κ. Δελή και το κόμμα του λοιπόν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «θεμελιώνει και αναπαράγει τον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό μεταξύ του βιολογικού και κοινωνικού φύλου». Ο κ. Δελής θεωρεί ως επιστήμη μόνο τη βιολογία ή το πολύ πολύ την ιατρική. Τι σημασία έχει που εδώ και δεκαετίες επιστήμονες των κοινωνικών επιστημών – και όχι μόνο – γράφουν μονογραφίες και συλλογικούς τόμους, όπου εκθέτουν τα δικά τους επιστημονικά πορίσματα για τον τρόπο που κατασκευάζεται το φύλο; Τι σημασία έχει που το αναλύει η Judith Butler και πολλοί/ες άλλοι/ες ή αν το αποδέχεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας; Αυτά είναι όλα αστικές μονομέρειες κι αντιεπιστημονικότητα.

Για το ΚΚΕ επίσης «το παρόν νομοσχέδιο, παρά τους ισχυρισμούς της αιτιολογικής έκθεσης δεν προσφέρει καμία προστασία -το αντίθετο». Πράγματι, αυτό που λέει το κόμμα είναι σωστό. Μέχρι τώρα όλοι οι σεξουαλικοί προσανατολισμοί και προσδιορισμοί των ανθρώπων στη χώρα μας ήταν μια χαρά προστατευμένοι. Πλέον περνάμε σε άλλο επίπεδο. Με άλλα λόγια τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα κινδυνεύουν αν περάσει αυτό το νομοσχέδιο! Η αυθεντία του ΚΚΕ στους ορισμούς περί δικαιωμάτων και άλλων συναφών δε αφήνει καμία χαραμάδα αμφισβήτησης.

Συνεχίζοντας ο κ. Δελής μας αποκαλύπτει και τη βασική διαφωνία του με το νομοσχέδιο: «υιοθετεί τον ανορθολογικό και αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των χαρακτηριστικών του φύλου, με την ταυτότητα φύλου». Το τι είναι επιστημονικό και τι είναι ορθολογικό θα μας το πει η Σοβιετική Ένωση και το Κόμμα. Καμία δουλειά δεν έχουν επιστήμονες, φορείς της κοινωνίας των πολιτών, άτομα ή όποιος άλλος να συγκροτεί γνώμες ή γνώση.

Μπορεί κάποιος/α να προσδιορίσει από μόνος του, από μόνη της το φύλο του/της; Όχι φυσικά!

Και δεν το λέω εγώ. Το ΚΚΕ το λέει: «ουσιαστικά (το ν/σ) θεμελιώνει ατομικό δικαίωμα στον προσδιορισμό του φύλου με βάση τη υποκειμενική άποψη που έχει το άτομο για το φύλο στο οποίο ανήκει, όμως το φύλο προσδιορίζεται αντικειμενικά και αυτό δεν σχετίζεται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό». Το Κόμμα έχει μείνει από επιστημονικά καύσιμα πριν τη δεκαετία του 1990 . Δεν ξέρει, δε θέλει να ξέρει για την αμφισβήτηση αυτού του διαχωρισμού. Αυτό που αναπαριστά το κοινωνικό φύλο δεν αντικατοπτρίζει πάντα στο θεωρούμενο ως βιολογικό; Δε μας νοιάζει καθόλου. Τα κοινωνικά πλαίσια διαμορφώνουν τη ρολικότητα του θεωρούμενου ως βιολογικού φύλου; Τι λέτε καλέ.

Αλλά ας πούμε, υποτίθεται τελοσπάντων ότι «για βιολογικούς, κοινωνικούς και άλλους λόγους, το άτομο βιώνει μία έντονη σύγκρουση ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του φύλου του και στο φύλο στο οποίο νιώθει ότι ανήκει». Εδώ, λοιπόν, «πρέπει να στηρίζεται η ολόπλευρη κοινωνική προστασία του ατόμου και στη συνέχεια η όποια νομική αντιμετώπιση». Τρελάδικο; Ζουρλομανδύας και γκούλαγκ; Πατριαρχία και αγία ρωσική οικογένεια; Φυσικά! Όπως τονίζει αργότερα ο εν λόγω εισηγητής «με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αίρονται και υποβαθμίζονται τα όποια μέτρα στην επιστημονική και ψυχοκοινωνική στήριξη τέτοιων ακριβώς επιπτώσεων ώστε να επιλυθεί αυτή η ασυμβατότητα». Διότι η ασυμβατότητα αυτή πρέπει να επιλυθεί. Στον κομμουνισμό του ΚΚΕ δεν θα υπάρχουν ασύμβατοι, πάει να πει ανώμαλοι. Θα στηρίζονται ψυχοκοινωνικά γιατί θα θεωρούνται άρρωστοι. Αλήθεια, πόση διαφορά έχει αυτή η θέση από την ανεκδιήγητη που εκφώνησε ο κ. Κυριαζίδης της ΝΔ για το ίδιο νομοσχέδιο, πως δηλαδή «η νομολογία ορθώς αναφέρει και καλώς απαιτεί την παρακολούθηση του έχοντος δυσφορία γένους από γιατρό, όμως και αυτό το καταργείτε. Με ποια σκοπιμότητα; Αν δεν έχει πιστοποιημένη δυσφορία γένους και δεν πάσχει από τρανσεξουαλισμό, για ποιο λόγο να γίνει η αλλαγή του φύλου»;

Ο κατήφορος όμως του κόμματος που λογίζεται για κομμουνιστικό δεν έχει τέλος. «Με το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζεται η ομαλή κοινωνικοποίηση του ατόμου, η ανάπτυξη του, η καλλιέργεια της αλληλεγγύης, ο σεβασμός στον άνθρωπο […]αναπαράγονται και στις στάσεις ζωής ο υποκειμενισμός, η αναζήτηση ατομικής λύσης στα οξυμένα κοινωνικά προβλήματα που βιώνει ο καθένας και η καθεμιά. προωθείται […]απ’ όλους τους μηχανισμούς της σύγχρονης καπιταλιστικής κοινωνίας, η χυδαία διαστρέβλωση της αντικειμενικής, της κοινωνικής πραγματικότητας, αυτό αντανακλάται ως συνείδηση στην αντίληψη για το φύλο, καθώς και στις κοινωνικές σχέσεις των φύλων, στη στάση ιδιαίτερα της νεολαίας». Τραγέλαφος! Το κοινωνικό φύλο δηλαδή διαστρεβλώνει την κοινωνική πραγματικότητα. Μόνο που η κοινωνική πραγματικότητα μάλλον διαμορφώνεται εν πολλοίς από τον καπιταλισμό. Τι να πει βεβαίως κανείς για τη νεολαία; Δυνατό ΚΚΕ τώρα για να μην γίνουμε όλοι αδερφές βορά στο ευρωσφαγείο των μονοπωλίων, θα ήθελε να πει το κόμμα, αλλά δε μπορεί να το πει έτσι ακριβώς. Το είπε αλλιώς: «το ατομικό δικαίωμα, από αυτή την οπτική, είναι ένα «κολοβό» τελικά δικαίωμα, όποια νομοθεσία και αν το στηρίζει, αφού αποκόπτεται από οποιοδήποτε ταξικό προσδιορισμό». Δεν υπάρχει τίποτε άλλο, μόνο τάξεις, μόνο οικονομία, μόνο κοινωνία. Η Θάτσερ έλεγε το αντίστροφο, αλλά ήταν εξίσου λάθος. Πάμε άλλη μια φορά στον κ. Κυριαζίδη της ΝΔ για να συγκρίνουμε: «Οι καταστάσεις που θα δημιουργηθούν από την εφαρμογή του νομοσχεδίου, θα καταλήξουν σε έναν θρυμματισμό της βιολογικής πραγματικότητας και σε μια πρωτόγνωρη κοινωνική πρόκληση».

Έχει, όμως, και πιο κάτω. «Ουσιαστικά αφήνεται ελεύθερο το πεδίο για την αναπαραγωγή ρατσιστικών, προσβλητικών επιθέσεων σε βάρος ατόμων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, η με ασυμβατότητα ανάμεσα στα ατομικά χαρακτηριστικά του φύλου και τον τρόπο με τον οποίο βιώνει το άτομο το φύλο του». Εδώ ο «σύντροφος» επαναλαμβάνει πως ένα νομοθέτημα για το οποίο έχει εκφράσει θετική στάση όλη συλλήβδην η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα με τις αντίθετες ακριβώς προκείμενες βοηθά στο ρατσισμό εναντίον της. Μάλλον αυτό είναι τόσο αντιορθολογικό, όπως θα έλεγε και η κομματική γλώσσα, που σηκώνουμε τα χέρια ψηλά.

Καταλήγει ο εισηγητής του ΚΚΕ πως «είναι ιδιαίτερα συμφέρον για την αστική εξουσία και τους μηχανισμούς της, η συγκρότηση σμπαραλιασμένων ταυτοτήτων, με βάση για παράδειγμα το φύλο, ώστε να διαμορφώνονται επιπλέον εμπόδια για την συνειδητοποίηση της ταξικής ταυτότητας, για την ανάγκη της πάλης για τα σύγχρονα κοινωνικά δικαιώματα, καθολικά λέμε εμείς, για όλες και για όλους». Πάλι αλλιώς θα ήθελε να το πει ο κύριος Δελλής: «αν υπήρχε ταξική συνείδηση θα είχαμε μόνο άντρες κανονικούς και γυναίκες κανονικές, γι’ αυτό ισχυρό ΚΚΕ». Κάθε φορά που δικαιώματα όποιου είδους κατακτούνται από τους όσους/ες τα στερούνται, κάτι τέτοιο αποτελεί ανάχωμα για το λαϊκό – ταξικό κίνημα. Κάθε φορά τέτοια πράγματα στρεβλώνουν το κριτήριο των πρωτοπόρων εργατών ότι πρέπει να φτάνουν την πάλη τους μέχρις εσχάτων. Αλήθεια, «σύντροφοι και συντρόφισσες», οι κατακτήσεις των εργαζόμενων δεν είναι αποτέλεσμα της δικής τους πάλης; Τους τις χαρίζει ο καπιταλισμός; Οι νεκροί/ες, οι τραυματίες, οι φυλακισμένοι/ες, όλοι κι όλες που πρωτοστάτησαν στα κινήματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας τις τελευταίες δεκαετίες είναι πράκτορες του κεφαλαίου;

Κομμμουνισμός (λέμε τώρα) και πατριαρχία. Αυτό είναι το σημερινό ΚΚΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου